lördag 23 januari 2016

Veckobrev v.3

Hej alla!

Mycket skridskoåkning har det blivit för 4a. denna vecka De är verkligen duktiga på isen. Här kommer bilder från pluppbelöning "istid på Vallen".


O'boy killen



En värmande fika i vinterkylan.


Varmchoklad smakar yeah!

  
Skridskoåkarna on ice



Konståkningsflickorna gör konster.


Isåkningskonster "piruetten" och "köttbullen".



                 En inledande piruett bakifrån

         
            Så här ser den eleganta landningen ut.


                 Isåkningskonsten "pannkakan" till vänster och glädjeyragester till höger.


Här är vi!



Alla klassens pojkar samlade på isen.


Tjejerna lekte mycket på isen, bland annat Evighetskull. Jag kan berätta att jag fick kämpa, kämpa men till slut hade jag inget lag kvar och orken tog slut så jag fick erkänna mig besegrad.


I väntan på bussen deltog hela klassen i vågen när bilarna passerade busshållplatsen. De fick både tuthej och vinkningar från alla förbipasserande. Vi gjorde säkert någon glad denna dag!


Ohej, tack för en mysig solig, rolig dag på isen! /Helena & Maliha

Under v 5 blir det utvecklingssamtal och jag mailar tiderna i en pdf fil. Viktigt! Det är till stor hjälp om er tid inte passar att ni försöker byta med någon annan innan ni mailar mig och ber om en ny tid. Superbra att ni meddelar mig er nya tid.

Kommande vecka kommer innebära mycket förberedelser för utvecklingssamtalen.

Sammanfattning läxor: 
Sv-läsa 20 min/ dag. Fortsätt läs treveckors bok t.o.m tor 4/2

Mån: Eng chapter  - "tell me about a thing"

Tor: Stjärnläsaren - Kom ihåg att fylla i alla frågor/ uppgifter

Fre: Mattestencil utdelad i fre 22/1. SO Nyhetsreportrar Alma och Engla


Trevlig helg!
Helena &Maliha



3 kommentarer:

  1. Hahah, jättefina bilder älskar bilden med hela klassen! Tack för bilderna!
    /Camilla Gedirli.

    SvaraRadera
  2. Hahah, jättefina bilder älskar bilden med hela klassen! Tack för bilderna!
    /Camilla Gedirli.

    SvaraRadera
  3. Åh saknar denna fina klass // Amira Mazrina & Camilla Gedili




    SvaraRadera