söndag 15 november 2015

Svenska läxa till tors 19/11 läsa och skriva

Eleverna ska ha hittat sig en ny 3-veckors bok och börjat att läsa. Boken ska vara utläst till tors 3/12. Denna gång kommer jag att skicka med en skrivläxa som ska göras till torsdag 19/11. Det handlar om lässtrategierna från "En läsande klass". Jag delar ut en papperskopia men om någon elev hellre vill göra den digitalt och sedan maila mig så finns det en länk här: Läslogg Stjärnläsare

Hur fungerar läsläxan?
LÄSläxa fram till och  med torsdag v.49 - Du ska välja en bok som är lagom för dig att läsa klart till tor v.49 med tanke på att du ska läsa 20 min/ dag. Välj något du verkligen gillar att läsa! Några har redan startat med denna läxa och det är jättebra. Efter utläst bok ska du skriva en recension. Jag kommer att tilldela dej en mall.  Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar